Elisabeth Thomassen Elisabeth Thomassen

Nettrøffen 02.06.2019

Årets Danmarkstur

Helgen 30 mai - 2 juni var 23 mandalsgolfere på tur til Danmark.

Topp 4.
Vinnerlaget i scramble.
Arnt ble best av herrene.
Anne Rita vant dameklassen.
Festmåltid.
Turid og Torbjørn ble plutselig dansker.
Mirjam overrekker en liten takkegave.
Hull 19.
Glimt fra banen.
På Sebber Kloster.
Noen fryser mer enn andre.
Topp 4. Topp 4. Vinnerlaget i scramble. Arnt ble best av herrene. Anne Rita vant dameklassen. Festmåltid. Turid og Torbjørn ble plutselig dansker. Mirjam overrekker en liten takkegave. Hull 19. Hull 19. Glimt fra banen. Glimt fra banen. På Sebber Kloster. Noen fryser mer enn andre.

Tidlig torsdag morgen møttes vi på kaien i Kristiansand. Vi inntok en god frokost på båten og ladet opp til scrambleturnering på Sebber Kloster golfbane i Danmark. Vi var 5 lag som gikk ut i litt regn og litt vind, men det ble en fin runde med høye score. Det beste laget var Kjartan Lavik, Morten Torkelsen, Reidun B Ramfjord og Wenche Rinden med hele 56 poeng. Nummer to ble herr og fru Bårdsen og herr og fru Røksland med 54 poeng.

Fredagen var det første dag på stableford turnering som gikk over to dager. Det var sol men litt vind. Det var jevnt i toppen hos damene. Turid Røksland, Anne Rita Meberg og Elisabeth Thomassen hadde 28 poeng.

Hos herrene var det Arnt Kallhovd som ledet med 34 poeng, mens Kjartan Lavik og Ricard Eriksen hadde 29 poeng.

Lørdag blåste det voldsomt og det ble en utfordring for mange. Det var også synlig etterhvert som spillerne kom inn at det ikke hadde vært den beste dagen på banen. Men humøret tok seg fort opp på hull 19.

Når de to dagene ble lagt sammen var det Anne Rita som gikk av med seieren i dameklassen. Hun spilte 33 poeng og sammenlagt ble det 61 poeng. Turid og Elisabeth endte på 53 poeng, Turid på andreplass med lavest hcp.

I herreklassen var det Arnt som vant overlegent med tilsammen 67 poeng, 10 poeng foran Kjartan som tok andreplassen. Torbjørn fikk tredjeplassen med 54 poeng.

Lørdag kveld var det festmiddag med premieutdeling. Turid og Torbjørn ble testet i danske ord og uttrykk og ble premiert med danske flagg, briller,  hatter og diverse.

Jeg vet at jeg har alle med meg når jeg sier at det var en fantastisk fin tur og vi takker Turid og Torbjørn for at dere drar dette i gang år etter år.