
Alltid trivelig med besøk
ALLTID TRIVELIG MED BESØK!
Tirsdag 16. juni var tidspunktet for at damegruppa i Mandal
kunne være vertskap for det årlige besøket fra naboklubbene Kristiansand og Bjaavann.
Etter en periode med mye regn og våte baner rundt omkring var denne damedagen velsignet med varme og sol. Det var veldig flott å møte igjen flere av de som vi traff da
vi var på Bjaavann-besøk den 2. juni i år. Da ble vi tatt veldig godt imot og
hadde, i likhet med tidligere år, en skikkelig fin markering av den internasjonale
«Women’s Golf Day».
Flotte værforhold, og ikke minst det trivelige selskapet,
gjorde golfrunden i Mandal til en veldig hyggelig opplevelse. Opplegget var som
følger: Singelrunder, med Order of Merit, i to klasser (netto slag og Stableford)
i tillegg til nærmest pinnen på hull 2. Det var også premiering for lengste
drive på hull 6, fra utslag 33 og 40.
Rett etter runden var det pizzabuffét og brus og utdeling av
premier til klassevinnerne, «Closest to pin» og til de som presterte de beste
utslagene på hull 2 og 6. Deretter ble det servert kaffe og hjemmebakte kaker. Mot
avslutninga var det tid for trekkepremier.
Resultatlista ble seende slik ut:
Vinner klasse 2/Stableford: Anne Brit Medby, Mandal Golfklubb. (12 poeng)
Vinner klasse 1: Anne-Marie Schumann, Bjaavann Golfklubb med
31 nettoslag, med MGKs Paula O.Pedersen på andre med 32 nettoslag. Tredjeplassen stakk Turid Røksland, MGK det også, av gårde med. Hun hadde 36 nettoslag.
Bilde 1
I nærmest pinnen på hull 2- konkurransen var det Else Brit Seland Bjørgum fra Kristiansand Golfklubb som kom seirende ut.
Lengste drive fra utslag 33 på hull 6 var det Nancy Nilsen fra Mgk som leverte. Mens premien for lengste drive, utslag 40, gikk til Turid Røksland.
Bilde 2
Det var fine trekkepremier, blandt annet flere greenfee-kort, donert av både Bjaavann og Kristiansand golfklubber og ikke minst av vår egen Rune Svennevik. Vi takker for det! De heldige vinnerne kan enten bruke de selv eller ta med seg slekt eller gode venner til en trivelig runde på en av de tre flotte golfbanene i området.
VI GRATULERER
På vegne av damegruppa i Mandal golfklubb takker vi så mye for besøket. Det er en viktig og flott tradisjon at vi har dette nettverket som både inkluderer vennskapelige konkurranser, men som også bygger et sosialt fellesskap på tvers av klubbene. Vi håper å treffe så mange som mulig av dere igjen ved neste anledning, nemlig besøk hjemme hos Kristiandsand-damene den 18. august. Vi gleder oss til det!
Fortsatt god sommer!
Berit Gillebo

