Turnering 12.07.2018

Påminnelse og presisering av gjeldene turneringsregler for jubileumsturneringen 2018

MANDAL GOLFKLUBB - et godt sted å være !

Det vil i forbindelse med 25 årsjubileet til Mandal Golfklubb arrangert en Scramble turnering over 9 hull.

Dataprogrammet trekker flightene vilkårlig ut fra de påmeldte med så jevne fligther som mulig, dette av sosiale og tidmessige årsaker.

Kan gjøre unntak fra dette ved skriftlig og begrunnet tilbakemelding til denne mail.

Turneringen er åpen for alle som er snille, liker golf og har godt humør!!

Påmelding koster kr 25.- (eller mere hvis du vil) som betales ved registrering i kafeen.

Spilleform:

Scramble (lag spill) over 9 hull.

Hvert lag består av fire spillere.

Samtlige spillere slår hver sin ball fra utslagsstedet.

Herrer skal spille fra gult utslag og damene fra rødt utslag.

Deretter velger laget den best plasserte ballen som eieren markerer og slår videre. Øvrige baller plukkes opp. Deretter plasserer spillerne i valgfri rekkefølge innen en køllelengde fra markeringen og slår sine slag. På greenen plasseres ballene på samme punkt som valgte ball og i bunker gjenskapes ballens leie. Så snart noen i laget har hullet ut, noteres scoren og laget fortsetter til neste hull. Alle spillerne i laget skal i løpet av runden ha et tellende utslag. Lagene får 10 prosent av sammenlagt spillehandicap.

Turneringen spilles ifølge Golfreglene, NGFs turneringsbestemmelser og lokale regler + et snev av de nye reglene som kommer i 2019J

Shotgun start Lørdag 14/7-2018 kl. 13.00. Registrering i kafeen og fremmøte for info utenfor klubbhuset senest kl. 12.30.

Premiering:

Premie til de beste flightene.

I tillegg til scramblekonkurransen vil det bli konkurranse om nærmest hullet på hull 1,2,4 og 7.

Det vil bli konkurranse om lengst drive (på fairway) for damer fra utslag 40 og herrer fra utslag 48 på hull 3, 6 og 9.

Berryalloc har også satt opp en premie på 25 m² valgfritt High- Tech gulv til en verdi av ca 10 000.- til den som først får Hole In One på hvilket som helst hull under turneringsrunden.

Link til Påmeldig:

Link til påmelding