Kristoffer Bodin Kristoffer Bodin

Turnering 01.07.2022

Sport1 Mandal Sommergolf

Blant de største premiepottene i Mandal GKs historie når Sport1 Mandal og Mandal Golfklubb kickstarter fellesferien!

Turneringskomiteen kan ikke annet enn å være storfornøyd med oppmøte på årets tureninger til nå. Vi hadde rekordmange 69 spillere på Sparebanken Sør & Sørmeglerens Pinsegolf, og tar sats for å overgå dette når Sport1 Mandal inviterer til Sommergolfturnering, fredag 08.juli.

Sport1 ønsket en turnering hvor terskelen for deltakelse er lav og det sosiale aspektet står i sentrum. Turneringskomiteen foreslo lagspillformatet Greensome over 9-hull.

Greensome: Hvert lag dannes av to spillerer, hvor begge spillere slår ut på hvert hull. Man velger så det beste utslaget, og den som ikke hadde utslaget skal slå neste slag hvor påfølgende slag skal slås av den andre spilleren igjen (altså annethvert slag) frem til ballen er i hullet.

Når fredagen kommer, og vi er på dørterskelen til sommerferien, er det bare å troppe opp på Valle med nyvasket golfutstyr i en sommerlig bekledning. Først golfturnering - så GRILLING, hvor Grillmeister Svennevik står for BBQn. Uttrykket "alle skal få" passer godt med uttrykket "alle skal med", så i dette tilfellet vil jo alle som er med - få..!

"Uten mat og drikke, duger helten ikke"

Man kan argumentere for at dette ordtaket blir feil når maten kommer etter aktiviteten, men turneringskomiteen kjenner klubbens medlemmer godt - og når grillmat står på menyen tenkte vi at dette var verdens beste motivasjon for effektiv golfing og en jevn valfart mot fast føde ved hull 9.

The Purse

Som nevnt i ingressen slår Sport1 Mandal og golfklubben seg sammen for å danne en av de største premiepottene i klubbens historie. For å vite hvor stor denne er må man melde seg opp og delta. Men vi kan røpe at ved en "hole in one" vil jubelen sannsynligvis stå i taket av flere grunner enn kun "hole in one".

Finn deg en spillpartner og meld dere opp! :)

//Turneringskomiteen