Alf Skagestad Alf Skagestad

Damer Klubb Senior Bane Junior 09.05.2020

MGK har fått nytt "grønt" utslag på banen

I regi av Junioravdelingen har vi nå etablert et "grønt" utslag for knøtter ute på banen. Dette "grønne" utslaget er forøvrig merket med hvite markører, men det er bare for at de skal være synlige for bruk.

grønt utslag hull 3
grønt utslag hull 4
grønt utslag hull 6
grønt utslag hull 9
grønt utslag hull 3 grønt utslag hull 4 grønt utslag hull 6 grønt utslag hull 9

I dag har knøtte-general Erlend vært ute og trødd ned markører som skal benyttes til nytt utslag for knøtter, og evt kortslående nybegynnere som trenger en myk start på golf-karrieren sin.

Dette nye utslaget blir ikke slopet, så det er bare en mulighet for spillere som trenger en kortere veg til greenen på veg mot en langtslående karriere fra et at de andre utslagene (33/40/48/52) som er det.

Golf skal være gøy, skape mestring og være tilgjengelig for alle i alle aldere og med alle forutsetninger.

Med dette tiltaket mener vi at Mandal Golfklubb fortstatt er et (meget) godt sted og være!

Hull 1) I starten av fairway

Hull 2) Fairway på bakketoppen, høyre