Kristoffer Bodin Kristoffer Bodin

Klubb Turnering 10.08.2022

Mandal GK - Klubbmesterskap 2022

Da er tiden endelig kommet for å utfordre fjorårets klubbmestere Turid Røksland og Simen Jørgensen til ny dyst på Valle Gård.

Klubbmester for sesongen 2022 skal kåres lørdag og søndag 20-21.aug, noe som innbefatter en nærmest obligatorisk turnering å delta på. Det er en eksklusiv turnering for klubbens medlemmer, og en veldig fin måte å gjøre stas på klubben, deres medgolfere og ikke minst en korrekt måte å kåre klubbens beste spillere på.

Klasseinndeling

Det spilles i ulike klasser, etter alder og handicap. Alle spillere med hcp over 15,5 har valg om å delta i stablefordklassen. Her spilles det etter handicap, på lik linje som i en vanlig selskapsrunde. Kan du ikke få poeng på et hull, plukker du opp ballen. Aldersfordelte klasser spiller slagspill uten hcp. Her spiller du til ballen er i koppen, uansett hvor mange slag du bruker.

Spilleform:

Lørdag spilles det 18 hull slagspill uten handicap, eller 18 hull stableford med fult handicap.
Alle spillere går videre til søndagen, hvor det spilles nye 18 hull i samme spilleform.

Turneringen spilles ifølge Golfreglene, NGFs turneringsbestemmelser og lokale regler.

Starttider:

Ordinær start (tidsstart) med eventuell pause etter 9 hull. Første start kl. 09.00 lørdag og søndag
med 10 min. intervall. Ved veldig stor deltakelse kan det bli start i to puljer, kl 08.00 og 13.00.
Startlistene blir offentliggjort fredag kl 18.00. Registrering senest 30 min før start.

Startkontingent:

kr. 300,- for seniorer, kr. 50,- for juniorer. Betales i Vipps #649263 eller i klubbhuset før utslag lørdag.

Medlemmer uten spillerett: + kr. 300.- i greenfee.

Vi har sett en vekst i antall påmeldte de siste årene noe som er svært gledelig, men potensialet er fortsatt så mye større. Vi ønsker å se flest mulig av klubbens golfere nyte to dager med herlig golf i alle spekter av skalaen fra x-bogey til birdier og gjerne eagler.

Mange lever i troen på at dette er en turnering for de beste i klubben, men det kunne ikke vært lengre fra sannheten. Denne turneringen spilles over hele landet på de samme datoene, og er en hyllest til alle golfere i ens egen respektive hjemmeklubb. Man samles på slutten av sesongen for å golfe sammen og til slutt slutt gjøre stas på de golferne som har spilt best.

Turneringskomiteen utfordrer derfor klubbens medlemmer til å bidra til et rekordstort antall påmeldte til årets klubbmesterskap. Dette er den morsomste og mest spennende turneringen å delta på iøpet av året, og det er jo strengt talt ikke feil å spille 36 hull, over to dager, på Norges desidert flotteste OG beste 9-hulls bane.

Din nærmest obligatoriske påmelding ligger her...! :)

//Turneringskomiteen