Frode Arntsen Frode Arntsen

Turnering 06.05.2021

Frydenbø Cup (tidligere Firma Cupen)

Firma Cupen har fått ny sponsor. Turneringen er den samme, men nytt navn er Frydenbø Cup 2021.

Fjorårsvinnerne Edmund Jaabæk og Erling Knutsen på BGR2

Frydenbø Cup er en lagturnering som starter i slutten av mai. Fram til 12. august er det gruppespill. Deretter går de beste lagene videre til sluttspillet på høsten. Hvert lag kan består av så mange spillere man ønsker fra samme firma, vel, bygd, bydel, forening, og lignende, men bare to kan spille i hver match. En spiller kan ikke spille på mer enn ett lag.

Turneringsformen er slagspill over 9 hull. Begge spillere slår hver sin ball fra utslagsstedet. Herrer skal spille fra gult utslag og damene fra rødt utslag. Deretter velger laget den best plasserte ballen. Den ballen som er valgt skal spilles først som den ligger. Partneren dropper deretter sin ball så nærme dette stedet som mulig, men ikke nærmere hullet, og spiller videre derfra. På greenen plasseres ballene på samme punkt som valgte ball, og i bunker gjenskapes ballens leie. Så snart en i laget har hullet ut, noteres scoren og laget fortsetter til neste hull. Begge spillerne i laget skal i løpet av runden ha 3 tellende utslag.

Lagene spiller på 1/2 av lagets gjennomsnittlige spillehandicap. Turneringen spilles ifølge Golfreglene, NGFs turneringsbestemmelser og lokale regler. Deltagende lag avtaler selv spilletidspunkt.

Startkontingenten er kr. 500,- pr.lag. Betales på Vipps #649263 (Mandal Golfklubb – Turneringer). Husk å merke betalinga med Frydenbø Cup og lagnavn. Meld fra hvis dere ønsker å betale med giro via firmakonto. Spillere uten spillerett betaler kr. 100.- i greenfee pr. runde.

Påmelding til innen 27. mai til frode.rays.arntsen@gmail.com. Ha med lagnavn, lagets kontaktperson (med telefonnummer, e-postadresse og medlemsnummer), og alle lagets spillere (med medlemsnummer) ved påmeldingen.

Turneringsleder: Frode Arntsen,  mob. 924 44556