Klubb Bane 05.06.2020

Viktige personer for at vi skal få best mulig opplevelse på banen.

Vi har alle sett disse på banen som gjør en viktig oppgave.

Fra venstre Fredrik Flaat, Tollmann Nilsen og Arild Håland. Arnold Oftenes og Bent W Egeland var ikke tilstede da bildet ble tatt ( foto per j)
Arkivbilde fra Grevlingan (foto per j)
Fra venstre Fredrik Flaat, Tollmann Nilsen og Arild Håland.  Arnold Oftenes og Bent W Egeland var ikke tilstede da bildet ble tatt ( foto per j) Arkivbilde fra Grevlingan (foto per j)

Klubben er avhengige at det jobbes dugnad for å få alt til å gå rundt.  Ikke minst når det gjelder klipping.  I tillegg til Arild Håland og Fredrik Flaat jobber flere dugnad.  Tollmann Nilsen, Bent Wilhelm Egeland og Arnold Oftenes er uke etter uke å se på en av klubbens klippere.

For å få tid til å klippe greener, utslagssteder, osv hender det at det blir litt venting.  Når en klipper greener tar det nødvendigvis litt tid og ventetid blir det.  Banemanskapet gjør det de kan for å få best mulig flyt.  Golfbox brukes for å se når det er mindre folk slik at greener kan tas da.

Klubben har nå robotklippere på hull 4 og hull 9.  Disse ser ut til å fungere bra.

Også Grevlingane gjør en kjempejobb.  Hver mandag er de igang rundt på banen.  I hele vinter har disse vært i virksomhet,  spesielt områder rundt banen.  Her har det aldri vært finere.

Så dersom det er arbeid på banen og litt venting, ta det med godt humør.  Alle vil at det skal være koselig å ta en runde golf på Valle gård.