Alf Skagestad Alf Skagestad

Klubb Bane Junior Turnering 19.09.2021

Søndag var MGK verter for Narvesen Junior Tour (Vest)

36 juniorer og knøtter fra Stavanger i vest til Mandal i øst stilte på start en litt vindig og rufsete søndag.

Velkommen til Narvesen Tour Junior
Glade knøtter fra MGK
Glade juniorer fra MGK
Magnus og Ove går gjennom planen for premieringen
Velkommen til Narvesen Tour Junior Glade knøtter fra MGK Glade juniorer fra MGK Magnus og Ove går gjennom planen for premieringen

Juniorkomiteen i MGK var så heldige å kunne ta imot masse gode golfere fra sørvestlandet til dyst i klassene 6-8, 9-12, 13-15 og 16-19 år. Mandal stilte med 6 spillere fordelt på knøtter og juniorer.

Kasper Jørgensen Nilsen stilte i klasse 13-15 i et sterkt felt og fikk en fin 5. plass i Mandal.

Det var utrolig artig å vise frem banen vår til en ny gruppe med golfere fra vest, og håper at vår spennende og fine bane gav mersmak og at de kommer igjen på besøk til oss.

Det var utrolig mye bra golf ute på banen selv om værgudene ikke helt var på vår side. Det var litt sur vind, men det så ikke ut som det la noe demper på innsats og idrettsglede. Man kan ikke annet enn å bli imponert når man vandrer rundt på banen og ser alle de flotte unge golferne. Knøttene i MGK viste et høyt nivå der de gikk hele 6 hull fra utslag 33. Meget imponerende, og stor takk til knøtte-trenere som tydeligvis har gjort en god jobb i denne sesongen!

Det var også flott å se de meget talentfulle gjestene våre som viste golf av høy kvalitet. En stund så det ut som at banerekorden for damer (76 slag) skulle ryke. Ella Ingebretsen (14, Stavanger) kom til slutt inn på 79 slag etter dobbelbogeys på hull 17 og 18. Mer spennende enn det kan man ikke få det på en juniorturnering. Vi ønsker velkommen til nytt forsøk i 2022.

Mange takk til lokale frivillige forecaddies og startere som stod været imot ute i de kalde og vindfulle været.

Også mange takk til god hjelp til Ove Aase fra Sola GK som hjalp til med koordineringen av turneringen hos oss, og gjorde dette til en lærerik opplevelse som vi gleder oss til å gjøre igjen til neste år.

Moro var det også å se at det bugnet av juniorer i kafeen som koste seg med pølser og vafler etter endt dyst.

For fullstendig resultater se link under: