Klubb 14.01.2021

Simulatoren er oppdatert

Da har jeg vært i klubbhuset og oppdatert simulatoren.

Det er blant annet kommet 10-15 nye baner, disse finnes med å velge "nyeste" fanen over listen over baner. Da blir banene sortert i den rekkefølgen de ble lagt til i spillet.

Jeg har også finkalibrert sensoren, så nå håper jeg det skal bli mindre feilmåling på slag. Kom gjerne med tilbakemeldinger på det. Lysstyrken på sensoren var justert ganske mye for lavt som kan være fordi lyset i klubbhuset er blitt annerledes, ellers er det mulig det var mer lys i rommet sist gang vi kalibrerte. Dette kan ha resultert i at sensoren har hatt problemer med å lese av spin i ballen riktig. Ut fra mine test slag virker det til å fungere bra nå.

Det ble etterspurt mulighet for å endre hvordan kameraet følger ballen når man slår, så nå har jeg standard kamera til forsinket ballbane, som betyr at når man slår får man først se ballen fly avgårde med en tracer, og så følger kameraet etter når ballen begynner å gå nedover igjen. Det går an å velge forskjellige kameramodus på innstillingene som kommer opp rett før man starter runden. Jeg har også satt green til treg som standard da flere mener ballen oppfører seg mer naturlig på innspill da.

Kommenter gjerne med tilbakemeldinger etter oppdateringen så jeg eventuelt får rettet på ting om det skulle være noe.

Ruben Nilsen