Turnering 12.05.2020

Runde 2 i onsdagsturneringen (se nytt avsnitt nederst om føring av score)

Onsdag 13. mai spilles andre runde av onsdagsturneringen. Det blir fortsatt ikke felles shotgunstart.

Opplegget blir som i den første runden. Det kan spilles når som helst i løpet av onsdagen. Alle setter seg opp på et ønsket starttidspunkt i Golfbox og slår ut fra hull 1.

Gobex jobber med å få laget en direkte inntasting av score fra telefon. Vi håper at den er klar til dere skal slå ut. Hvis ikke fører én på flighten hullscore på hvert hull. Resultatet mailes til frode.rays.arntsen@gmail.com  De som ikke spilte første runde må føre på medlemsnummer. Herrer som ikke spiller fra utslag 48 må gi beskjed om det.

Minner om at startkontingenten på 60 kr for runden eller 600 kr for hele sesongen skal være betalt på Vipps (Mandal Golfklubb – Turneringer – Onsdagsturnering) før dere slår ut.

Golfforbundets coronaregler gjelder fortsatt. Det er ballplassering på kortklippet (fairway og fringe) og i bunkere.

Føring av score

o   Det spilles i 2 klasser:

Damer / herrer med hcp 18,4 eller mindre spiller slagspill. (Nettoscore, hullets par +5 som maks. Ball plukkes opp når maksscore er oppnådd og ikke ballen er i koppen.)

Damer spiller fra rødt og herrer fra gult utslag.

Damer / herrer med hcp 18,5 og over spiller Stableford. (Ball plukkes opp når det ikke er mulig å hente poeng. Hullets par +5 er maksscore)

I denne klassen kan damer/herrer velge utslagssted.

Alle fortsetter i utgangspunktet i den klassen de startet i, men det er mulig å bytte klasse etter godkjenning av turneringskomiteen. En kan ikke overføre scoren fra den ene klassen til den andre.

NB! Hullscore i golfboks og gobex vil kunne avvike da golfboks korrigerer maksimumslag pr hull til ditt par +2.