Turnering 25.05.2020

Pinsegolf, med en tråd i bagen, Mandal Golfklubb 01.06.2020 fra klokka 10.00

Klubbkamp mot Utsikten Golfklubb er avlyst da de ikke kunne stille nok spillere. I den anledning drar vi i gang en alternativ, morsom (forhåpentligvis) og helt uformell turnering.

hull 4 etter omlegging (foto per j)

Pinsegolf med en tråd i bagen

Det spilles 18 hull Greensome Stableford med intervall start. Hver spiller på laget må ha 3 tellende utslag.

Greensome: Begge spillere slår ut, deretter velges beste ball og den som ikke hadde utslaget slår videre på denne. Deretter slår spillerne annenhver gang på ballen. HCP justeres til 100% av sammenlagt hcp for laget. Det legges inn en ekstra vri, alle lag får med seg en tråd tilsvarende de slagene laget har ekstra. 1 slag = 1 meter tråd. Denne kan brukes hvor som helst og telles ikke som et slag. Denne tråden kommer i tillegg til de tildelte slagene laget har, så her kan det bli høy score og muligens flere hole in ones. Uformelt og forhåpentligvis morsomt. Oppfordrer spesielt nybegynnere til å være med på en høyst uformell turnering. Turneringen spilles om stableford, dvs ballen plukkes opp når det ikke er mulig å få poeng. Maks score er lagets par + 2 slag på hullet, har dere eksempelvis 1 tildelt slag på et par 4 hull er maks score på hullet 5+2 altså 7. Noter da 7 slag på hullet å gå videre til neste hull.

Meld dere på via golfbox, alternativt mail eller sms til meg. Påmeldingsfrist er 31.05 klokken 18.00

meld deg på her

Edmund Jaabæk