Turnering 06.06.2018

Ny runde i Mini-touren lørdag

Minner om neste runde av mini touren som går av stabelen førstkommende lørdag klokken 11.00

Oppsettet blir likt som første runde, meld dere på enten i golfbox eller møt opp på klubbhuset for registrering.

Vel møtt alle sammen.

9 hulls mini-tour – golfturneringen for ALLE

I år ønsker vi at flest mulig skal kunne oppleve spenningen og gleden ved å delta i turneringsgolf. Mange tenker kanskje at det kun er «de gode» som spiller turneringer, men når klubben har visjonen «et godt sted å være», så skal det selvfølgelig gjelde alle også når det kommer til turneringsspill.

Derfor inviterer vi nå til 9-hullsturneringer der erfaren og uerfaren, gammel og ung, konkurransemennesket og mosjonisten deltar side om side. Spilleformen er enkel. De over 36 i hcp får to forsøk hver gang det er deres tur, mens de under 36 i hcp må nøye seg med ett forsøk. Det vil si at dere som er noe ferskere i golf får to muligheter fra utslaget, velger det beste av dem, to muligheter fra der ballen ligger og sånn fortsetter det helt fram til greenen – også der har dere to putter fra der ballen ligger. Vi spiller med vanlig stableford-poeng – dvs at dere får poeng ut fra spillehandicapet. Når det ikke er mulig å få poeng, kan vi plukke opp. Den enkelte bestemmer selv fra hvilket utslag man ønsker å slå ut fra. (Rundene er ikke hcp-tellende.)

Vi setter opp flightene (de som skal spille sammen) slik at alle har en erfaren golfer med seg til å hjelpe med regler og poengtelling.

Det blir en sosial samling med god mat etter hver turnering – hvem vet kanskje blir det underholdningsinnslag av noen art og…

Vi må ha med spenningen, og derfor vil vi og kåre vinnere i enkeltturneringene samt samlet over de tre turneringene. Kanskje blir det andre premieringer og. Den som deltar, får se!

Turneringene foregår:

Mandag 21. mai (2. pinsedag) kl 17

Lørdag 9. juni kl 11

Fredag 15. juni kl 18

Velkommen til en uhøytidelig og sosial stund sammen med andre som deler den beste lidenskapen man kan ha – golf!

Påmelding i Golfbox.

Turneringskomiteen