Klubb 17.12.2016

Minneord om Johan Kvelland

Nok en tidligere leder av Mandal Golfklubb er gått bort. Johan Kvelland døde 14. desember etter lengre tids sykdom.

Johan Kvelland

Han ble født 19.01. 1943.

Mandal golfklubb fikk lenge nyte godt av hans initiativ og arbeidsinnsats.  I årene 2003, 2004 og 2007 var han leder av banekomiteen og fra 2008 til 2013 var han klubbens leder. Johan var en dyktig, engasjert og ryddig leder og støttespiller i klubben.

I unge år bodde han i USA, senere tok han ingeniørutdanning i Göteborg. Han var i mange år leder av AMO-senteret i Mandal. Han hadde store lederegenskaper og gjennomføringskraft i de prosjekter han var involvert i

Tidligere var han en ivrig badmintonspiller før han fikk sansen for golf og ble  medlem nr. 636 i Mandal Golfklubb. Han drev utstrakt verving av kamerater og bekjente og fikk mange av dem med i golfklubben. Som den konkurransemannen han var, organiserte han flere golfturer til Danmark og Sverige, og kameratene forteller om flotte og velorganiserte turer.

Johan var en omsorgsperson som alltid var opptatt av at de han kjente hadde det bra. Vi som traff ham på banen og i klubbhuset opplevde han som en hyggelig og entusiastisk kamerat med lun humor i gode replikker.  Venner og arbeidskamerater har mistet en god venn!

Våre tanker i sorgen går i dag til Johans nærmeste familie!

På vegne av Mandal Golfklubb

Oddbjørn Eikestøl