Klubb 06.09.2017

Minneord om Aase Olsen

Aase Olsen, Mandal, født 26.juni 1949, døde 31. august i år.

Aase Olsen (foto ag nøding)

Hun ble tidlig med i Mandal golfklubb, der hun sammen med sin kjære mann Torry Arnold Olsen hadde mye glede av golfspillets mange utfordringer på de bølgende bakker på Valle gård. I mange år var hun et kjent ansikt i klubben, både som kasserer i styret i Seniorgolfen og som medhjelper i butikk og kafé. Alltid var hun imøtekommende og blid og med en smittende energi. Hun la vekt på orden og system i alt hun foretok seg. Aase hadde også barnebarn som hun hadde med for opplæring på golfbanen.

Aase var utdannet hjelpepleier og arbeidet lenge på Mandal sykehus og deretter på Sørlandet sykehus i Kristiansand.

Hun spilte på et rikt register i livet. Lenge var hun engasjert med mosjonistgrupper i Mandal turnforening. Sammen med venner var hun på årlige sykkelturer i inn- og utland og på turer i fjellet. Hun var også hagemenneske og elsket å ha det vakkert omkring seg. Sammen med sin mann var hun med i vinklubb i Mandal og deltok på flere reiser til Sør-Europa. Når det gikk mot høst i Norge, reiste hun ofte sammen med Torry til varmere strøk i USA.

For over 20 år siden fikk hun kreftdiagnose. Det var denne sykdommen, som etter mange gode år, igjen rammet henne.

Det er vondt å miste noen en er glade i, og Aase hadde mange venner! Våre tanker i sorgen går i dag spesielt til hennes mann, datter, barnebarn og øvrige familie.

For Mandal Golfklubb

Oddbjørn Eikestøl