Turnering 08.05.2020

Match Play 2020

Etter et års pause har Turneringskomiteen gleden av å invitere medlemmene i Mandal Golfklubb til Match Play 2020.

Arkivbilde av Kjartan Lavik vinner 2018 (foto per j)

I match play spiller to spillere mot hverandre over 18 hull. På hvert hull deles det ut ett poeng til den som bruker færrest slag etter hcp. Hvis begge bruker like mange slag, deles hullet (ingen får poeng). Den som vinner flest hull vinner matchen. Alle spiller på sitt hcp. Hvis spiller A har 13 tildelte slag, og spiller B har 20 tildelte slag, vil spiller B ha ett ekstra tildelt slag på de 7 hullene med lavest indeks. På de andre hullene vil spillerne ha like mange slag.

Hvis en spiller ikke kan dele eller vinne et hull plukkes ballen opp, og spillerne går videre til neste tee. Matchen avsluttes når en spiller leder med flere poeng enn det er hull igjen å spille. Hvis det er uavgjort etter 18 hull spilles det «sudden death» på ett og ett hull til en spiller vinner.

Turneringen spilles som en cup gjennom hele sesongen. Taperen av en match er slått ut, vinneren går videre til neste runde. Det legges opp til turneringsstart 25. mai, med ny runde ca hver tredje uke. Nøyaktige datoer vil bli lagt ut når det totale deltakerantallet er klart.

Matchene settes opp ved loddtrekning. Spillerne som skal møtes avtaler selv når matchen skal spilles. Dette må selvsagt skje innenfor oppsatt tidsskjema. Alle spiller i utgangspunktet i samme klasse, men hvis det blir mer enn 16 damer kan vi ha en egen dameklasse.

Turneringsavgiften er 250 kr per spiller. Den betales på Vipps (Mandal Golfklubb – Turneringer – Match Play) innen 22. mai.

Påmelding på mail til frode.rays.arntsen@gmail.com innen 22. mai. Husk å oppgi telefonnummer ved påmelding.