Norsk senior golf 26.09.2016

Lagserien for seniorer

Mandal rykker opp – og ned

Slutt tabell
Gjengen som spilte siste kamp for Mandal 1 bort mot Bjaavann: Jan Roald Ruud, Mette Erklev, Steinar Vatnedal og kaptein Kjartan Lavik. (foto k Lavik)
Slutt tabell
Sentrale spillere på Mandal 2: Wenche og Rune Vetås, kaptein Ivar Gulli, Torbjørn Røksland og Johnny Fævelen. Sistnevnte har ikke spilt i år, men gjør seg jo godt på bildet, da! (foto K Lavik) Slutt tabell Gjengen som spilte siste kamp for Mandal 1 bort mot Bjaavann: Jan Roald Ruud, Mette Erklev, Steinar Vatnedal og kaptein Kjartan Lavik.  (foto k Lavik) Slutt tabell

Mandal har hatt med to lag i den lokale lagserien for seniorer denne sesongen. Det ble suksess for det ene, litt mindre for det andre.

Lagene er satt sammen etter geografi, slik at Mandal 1 består av Mandal- og Lyngdal-spillere. Mandal 2 er Lindesnes/Spangereid-dominert. Dette laget, ledet og inspirert av kaptein Ivar Gulli, gjorde en formidabel innsats med borteseier over Bjaavann 2 som kanskje det største høydepunktet. Seniorspillerne i Bjaavann snakker ennå om hvordan de ble most! Mandal 2 ble overlegne vinnere og rykker opp til den lokale 1. divisjonen.

Mandal 1 måtte slå eller spille uavgjort mot Bjaavann 1 på deres bane for å redde plassen i siste kamp. Nervøse Bjaavann toppet laget ettertrykkelig til dette møtet. Mandal tapte klart, men spilte bedre en resultatet viser. Lagets høydepunkt er nok da Grimstad måtte reise fra vår bane med et smertelig stortap.

Det er sosialt moro og sportslig givende å møte lagene fra de andre klubbene. Neste år stiller vi igjen med minst to lag. Det bør være rundt 10 spillere knyttet til hvert lag. Det kommer mer informasjon og invitasjoner når det nærmer seg sesongstart neste vår.

Takk for innsatsen og vel møtt neste år!

Kjartan

2062