Turnering 27.08.2017

Klubbmesterskapet 2017

Mette Erklev og Simen S Jørgensen suverne klubbmestere i helgen.

Årets klubbmestere Mette Erklev og Simen S Jørgensen (alle foto per j)
Vinnere av de forskjellige klasssene under klubbmestserskapet
Magnus Bjørnstad og Simen S Jørgensen
Turid Røksland, Bente J Linkjendal og Mette Erklev
Rune Svennevik på hull 18
Årets klubbmestere Mette Erklev og Simen S Jørgensen (alle foto per j) Vinnere av de forskjellige klasssene under klubbmestserskapet Magnus Bjørnstad og Simen S Jørgensen  Turid Røksland, Bente J Linkjendal og Mette Erklev Rune Svennevik på hull 18

Årets klubbmesterskap ble avsluttet søndag, og det ble to dager med perfekt golfvær.  God temperatur, ingen vind og en fin bane.  Litt vått etter siste dager med regn.

Etter første dag blant damene var det Mette Erklev som ledet med 7 slag på fjorårets vinner Turid Røksland. Men det var Mette som var sterkest søndag og dro jevn og trutt ifra Turid. Etter endt runde hadde Mette 91 slag mot Turids 95. Totalt brukte Mette 176(+40) slag mot Turids 188(+52).  På 3. plass blant damene kom Bente J Linkjendal med 193 slag (+57).  Dette var Mettes første klubbmester tittel.

Blant herrene var det på forhånd Simen S Jørgensen som var storfavoritt til å ta sin 7. klubbmesterskapstittel.  Og han skuffet ikke.  Etter første dag på 70 slag (+2) og søndag 68 slag (par) var det ingen som kunne true Simen med 138 slag totalt.  Nærmest var 17 årige Magnus Bjørnstad som hadde en fin helg på banen. Med runder på 78 og 74 slag endte Magnus på 152 (+16).  På 3. plass kom Espen Sebdal på +17, nr. 4 Rune Svennevik på +20.

Følgende ble vinnere i sin klasse:

Damer Mirjam Slott Arntzen

Herrrer  Simen S Jørgensen