Alf Skagestad Alf Skagestad

Klubb Bane Turnering 26.08.2018

Kaizen Master Backtee gjennomført på nyfrisert bane i strålende sol

Søndag stilte 13 personer opp til Kaizen Master Backtee i regi av Gunnar og Edmund. For noen virket back tee noe laaangt, men en fin utfordring på en flott preparert bane.

Vinner herreklassen - Simen
Vinner dameklassen - Turid
2. plass herre - Jørgen
3. plass herre - Kjartan
Hederspris til Helge Skaar for sin store innsats med gravingen for back tee
Vinner herreklassen - Simen Vinner dameklassen - Turid 2. plass herre - Jørgen 3. plass herre - Kjartan Hederspris til Helge Skaar for sin store innsats med gravingen for back tee

Alt lå til rette for en flott dag på golfbanen. Turneringsleder; Gunnar Førsund, kom inn fra baneklipping like før start klokka 10, og ønsket velkommen til 13 håpefulle golfere. Vi var også så heldige å få besøk fra 2 golfere fra Grimstad til denne turneringen.

Etterhvert som golferne kom inn ble det utvekslet erfaringer fra de forskjellige flightenes opplevelser fra back tee. En av deltakerne har vel satt en eller annen form for klubbrekord med 14 slag på hull 9! Til gjengjeld klarte han seg med kun 3 slag på samme hullet på neste runde. Differanse på 11 slag mellom front og back...  slå den du :-)

Like etter at siste flight var parkert i klubbhuset ble det servert en overflod av skalldyr, men loff og majones som seg hør og bør. Krabber, kreps, reker og blåskjell i haugevis ble fortært av sultne golfere.
En STOR takk til FISKELAGET som sponset denne herligheten!

Vinner i dameklassen ble Turid Røksland, og herreklassen ble vunnet av Simen S Jørgensen.
Se resultatliste nedenfor for mer info.

Etter premieutdelingen ble det også delt ut en egen hederspris til Helge Skaar for den store innsatsen han la ned for at back tee prosjektet kunne realiseres. Helge var ikke tilstede under utdelingen, men ble likevel hyllet med kraftig applaus fra de fremmøtte.

Vi takker for en flott gjennomført turnering, og håper at enda flere tar utfordringen å forsøke seg fra back tee neste gang.

2096