Alf Skagestad Alf Skagestad

Klubb Junior 16.04.2018

Juniortreningen starter opp rett rundt hjørnet nå

Vi starter opp med knøtte- og juniortreninger mandag 30. april

Gladnyhet for alle unge golfinteresserte i Mandal. Mandag 30/4 starter vi opp de faste treningene igjen. Vi beholder de samme ukedadager som i fjor, mandager og torsdager.

Dvs at vi har følgende treningstider å friste med:

Mandag
kl. 16:15 - 17:15  Etablert Junior
kl. 17:15 - 18:15  Knøtter
kl. 18:15 - 19:15  Junior bredde

kl. 17:15 - 18:15  Knøtter
kl. 18:15 - 19:15  Junior bredde

Hovedtrener for alle gruppene er Simen S Jørgensen som i fjor. Han blir flankert av medlemmer fra Juniorkomiteen og noen utvalgte foreldre i tillegg som bidrar som aktivitetsledere.

Treningsplan kommuniseres ut om ikkje så brått, og at den blir spennende og moro for alle aldre er vi ikke i tvil om.

Nytt av året er at vi har inngått et formelt samarbeid med de andre golfklubbene på Sørlandet, og vil drive et samordnet løft for juniorgolfen i hele regionen. Dette vil vi dra nytte av i form av tettere samarbeid med klubbene på ledernivå, og et økt aktivitetsnivå på tvers av klubbene for de yngste. Dette innebærer flere turer og samlinger på de andre klubbenes baner. I tillegg til dette er Agder Junior Tour re-etablert, og dette medfører at vi har et lavterskel turneringstilbud for alle våres yngste spillere uansett nivå. Det vil også satses på Narvesen Junior Tour som er noe større i omfang.

Vi i komiteen tror dette blir et spennende år med ny og utvidet satsing på de yngste golferne. Og tar vi i betraktning at vi i år også har et fantastisk nytt nærspillsområde vi kan benytte i treningssammenheng, kan dette bare bli en helt fantastisk sesong for den yngre garde :-)

Skulle det være spørsmål om denne treningen, eller juniorgruppas arbeid generelt, så kan dere ta kontakt med Simen eller Alf når som helst.

Sees på trening da vel!