Alf Skagestad Alf Skagestad

Klubb Bane 30.04.2020

Junior og knøtte-treningene gjenopptas med smitteforebyggende tiltak

Fra mandag 4. mai starter treningene opp igjen i en litt redusert setting med smitteforebyggende tiltak – og tett oppfølging fra juniorkomiteen

(Arkiv-foto)

Nå kan vi starte opp igjen treningen for begge partiene (junior og knøtter) under visse smitteforebyggende forutsetninger mht korona.

Vi starter opp med treninger på mandager og torsdager som før, med knøtter fra 17-18 og juniorer fra 18-19. Tanken er å ha halvt om halvt med trening på nærspillsområdet og på banespill. Rangen er fremdeles stengt, så den må vi avvente å bruke inntil videre. Toalettene er dessverre også stengt ennå, så toalettbesøk under treningene kan ikke tilbys. Dette gjør også at håndvask med såpe heller ikke kan gjennomføres, men klubben har tilstrekkelig desinfiserende medie til vask av hender før, under og etter treningene.

Vi kommer til å dele inn treningsfeltet i soner, og ha max 4 barn + aktivitetsleder i hver sone, og legge til rette for at avstands-regelen innfris på best mulig måte. Tilstedeværende foreldre bes da forholde seg godt «på sidelinja» slik at ikke antallet i sonene overskrides.

På banespill gjelder en til hver tid retningslinjer som oppslått på klubbens område.

Vi kommer til å foretrekke at knøtter stiller med egne golfkøller så langt dette lar seg gjøre. Evt utlånsutstyr må da vaskes før og etter bruk med desinfiserende medie av aktivitetsledere. Juniorene må stille med eget utstyr inkl golfballer, og ikke låne av andre i gruppa.

Alt av treningsmateriell ellers vaskes før og etter trening av komiteen slik at smittefaren reduseres til et absolutt minimum.

Klarer vi å innfri dette og få til greie og sikre treningsforhold, så blir dette bra for alle parter. Ber om forståelse for at vi gjør disse tiltakene til beste for oss alle, og det at vi følger retningslinjer gitt oss av NGF og FHI (se vedlegg).

-          Komiteén

Vedlegg