Klubb Turnering 15.05.2020

Informasjon fra turneringskomiteen

COVID-19 har skapt mange utfordringer i samfunnet, også for Mandal Golfklubb. Heldigvis er golf en av aktivitetene det er relativt greit å bedrive innenfor dagens retningslinjer.

Turneringskalenderen for våren er blitt noe redusert grunnet COVID-19. Vårsleppet ble arrangert 10 dager senere enn normalt. Klubbkampen mot Kvinesdal planlegges  2.pinsedag (1. juni). Jentesleppet er utsatt til høsten, mens Pink Cup er avlyst. I stedet vil vi prøve å børste støv av Flaggturneringen på Kristi Himmelfartsdag (21. mai). Dette er en artig turneringsform som passer like godt for nye som erfarne spillere. Alle starter med sine tildelte slag + banens par. Så er det om å gjøre å spille flest mulig hull før man har brukt opp slagene sine. Den som kommer lengst vinner turneringen.

Kvalifiseringsturneringen til Lag-NM spilles som vanlig siste helg i juni. I tillegg jobbes det med å få arrangert en snorturnering. Mer info kommer snart.

Onsdagsturneringen har fått en pangstart med 70 spillere på hver av de to første rundene. Vi er foreløpig spredd utover hele onsdagen, og vil fortsette med det fram til 15. juni. Fra og med onsdag 17. juni går vi forhåpentligvis tilbake til fast format med start kl.10:00 og 18:00.

Firmacupen starter opp med gruppespill i slutten av mai. Dette er en gøy turneringsform hvor firma/familier/kamerater spiller slagspill mot andre lag. Etter gruppespillet på våren og forsommeren blir det sluttspill til høsten. Det pleier å delta rundt 30 lag. Husk påmeldingsfristen 22. mai.

I Match Play er det om å gjøre å vinne flest hull. To spillere spiller mot hverandre. De får tildelt slag utfra hcp. Første runde går i slutten av mai, finalen i september. Også her er påmeldingsfristen 22. mai.

Vi har også et ønske om å dra i gang fredagsscramble, men trenger noen som kan ta litt ansvar hver gang. Dette er en sosial lagkonkurranse hvor alle på laget slår ut, og så spilles det videre på den beste ballen etter hvert slag.

En gang etter 15. juni blir det klubbkveld i klubbhuset med en uhøytidelig turnering i forkant. Her blir det også premieutdeling for Firmacupen og Onsdagsturneringen 2019, Vårsleppet og alle rundevinnerne i Onsdagsturneringen 2020.

Turneringskalenderen for høsten vil bli lagt ut når konsekvensene av coronaepidemien er mer avklart, men hold av helga 22.-23. august. Da er det Klubbmesterskap.

Hilsen Turneringskomiteen

1943