Elisabeth Thomassen Elisabeth Thomassen

Nettrøffen 28.10.2018

Grand Canaria

23 golfere reiste til Meloneras på Grand Canaria.

Noen av gjengen, klarte ikke å få samlet alle.
Jan Roald og Arnt. Litt langt å slå over vannet.
Fra banen
Robert, Randi og Kerstin fra Sverige, på lagturneringen
Fra banen.
Randi slår ut
Randi på signaturhullet.
Vinnerlaget. Reidun, Maria og Arnt.  Jahn var ikke tilstede.
Vinnerlaget. Reidun, Maria og Arnt. Jahn var ikke tilstede.
Nr 2. Kerstin, Elisabeth, Randi og Robert
Britt tok førsteplass i stableford. Her sammen med proen, Martin
Et av bassengene på hotellet
Fra hotellet
Et av bassengområdene
Hotellet.
Noen av gjengen, klarte ikke å få samlet alle. Jan Roald og Arnt. Litt langt å slå over vannet. Fra banen Robert, Randi og Kerstin fra Sverige, på lagturneringen Fra banen. Randi slår ut Randi på signaturhullet. Vinnerlaget. Reidun, Maria og Arnt.  Jahn var ikke tilstede. Nr 2. Kerstin, Elisabeth, Randi og Robert Britt tok førsteplass i stableford. Her sammen med proen, Martin Et av bassengene på hotellet Fra hotellet Et av bassengområdene Hotellet.

Endelig, lørdag 20. oktober var det avreise til Grand Canaria og Meloneras. 23 golfere møttes på Kjevik, humøret og forventningene var på topp. Vi kom ned til sol og varme og til et fantastisk flott hotell. Vi reiste med reiseselskapet Golf Plaisir og fulgte deres opplegg. Så første kvelden var det informasjonsmøte og etterpå var det mat. Å for en buffé, det manglet ikke noe, hverken kald mat, varm mat eller desserter. Det bugnet.

Søndag var det klart for første golfrunde. Det var en fantastisk flott bane. Litt utfordrende både å slå på og på greenene. Men velholdt og vakker var den.

Mandag var det turnering, Irish rumle. Da ble vi satt sammen med de andre i selskapet som besto av svensker. Hyggelig å spille sammen med dem. På kvelden var det premieutdeling og vi forsynte oss av premiebordet. På vinnerlaget var Jahn Heimtun, Reidun Brådland, Arnt Kallhovd og Maria fra Sverige. På andreplassen var Robert Lazenby, Randi Håland Due, Elisabeth Thomassen og Kerstin fra Sverige. Godt jobba.

Tirsdag var en selskapsrunde, men noen hadde lagt inn en turnering på fligthen, bare for moro.

Onsdag var spillefri, men noen reiste til Taurodalen for å spille, mens noen slappet av i sola eller tok en tur til Puerto Rico.

Torsdag skulle det være individuell turnering, stableford. Men siden det var regn, lyn og torden ble den utsatt til fredagen. Uværet holdt på hele dagen så ingen fikk slippe ut på banen. Så da ble det nok en hviledag.

Fredag våknet vi til strålende sol og vi var klar til turnering. Vi hadde et håp om å slå svenskene. Britt Andersen stakk av med første plassen med 32 poeng. Andreplassen gikk til Ulf fra Sverige med 31 poeng, Turid Røksland tok tredjeplassen med 30 poeng og Frode Arntzen tok fjerdeplassen med 30 poeng. Turid hadde også lengste drive mens nærmest pinnen gikk til Sverige. Så svenskene slo vi.

Vi hadde tenkt å ha en mandalsturnering på fredagen,men den ble det da ikke noe av.

Lørdag var allerede uka gått og vi måtte reise hjem. Men for en fantastisk fin tur. En flott gjeng å reise sammen med til et flott hotell og en fantastisk bane.

Tusen takk for turen alle sammen og spesielt takk til Steinar Vatnedal som tok initiativet. Vi håper at det ikke blir siste gang.