Klubb Bane 14.07.2018

Golfklubbens nye nærspillsområde åpnet lørdag.

I forbindelse med makeringen av klubbens 25. års jubileum ble området åpnet.

Alt klart til åpning (alle foto per j)
Borghild Lunde og Kasper Jørgensen Nilsen åpnet området
Leder i jubileumsåret Rune Svennevik
Kasper i aksjon
Fra bunkers konkurransen
De to beste i chippekonkurransen Adler Førsund og Kåre Birkeland

Leder av golfklubben Rune Svennevik ønsket velkommen til åpning.  En gave fra et klubbmedlem på kr. 100.000 merket nærspillsområde, spillemidler på 200.000 og 200.000 fra klubben gjør at området nå er klar til bruk.  Svennevik håpet at dette området kan bli brukt på samme måte som alle ballinger rundt i nærområdene.  Anlegget er åpent for alle, og en satser på å låne ut køller etc. til de som har lyst til å prøve golf.

Etter et kanonsalutt var det medlem nr. 5, Borghild Lunde, som representant for den eldre garde og Kasper Jørgensen Nilsen representant for ungdommen som fikk æren av å slå ut første slaget.

Så fulgte to uhøytidlige konkuranser på området.  Først var det slag fra bunkers.  Etter en kvalifiseringsrunde hvor Jahn Heimtun fikk ballen i koppen på et slag var det 6 spillere som var klar for finalen.  Presset ble for stort for Heimtun, og seieren gikk til de to yngste i feltet, Adler Førsund og Kasper Jørgensen Nilsen.  Adler var ikke snauere en han vant chippekonkuransen også etter omspill med klubbens første formann Kåre Birkeland.