Klubb 31.05.2018

Golf & Helse på FolkehelseUga

Den 29. august kommer Lise Bjørnstad fra Golfforbundet til Mandal for å holde et foredrag om Golf & Helse. Dette har Lise jobbet med i forbundet i flere år og nå er vi så heldige at hun kommer til Mandal.

Vi leser snart daglig i lokal og regionavisen om vanskelige levekår i Lindesnes og kanskje kan også vi i Mandal GK gjøre noe for å bedre den situasjonen? Det er kanskje fortsatt noen som mener og tror at golf er kun for noen og gjerne da for noen som har litt bedre råd enn andre. Jeg tror jo at de bruker sånne argument fordi de ikke vet eller ønsker å vite hvilken fin aktivitet golf er.

Vi deltok i FolkehelseUga i 2017 og kan nok ikke skryte av at vi fikk “godt betalt” for tiden vi brukte, men vi fikk en del oppmerksomhet og nok til at vi velger å gjøre nok et forsøk. Denne gangen er det også Mandal GK som har tatt inititivet, men av en eller annen grunn syntes Senioruniversitetet i Mandal at dette vil de være med på og derfor vil de være arrangør.

De har booket Elvesalen fra 12:00 til 13:30 den 29. august og da håper vi at også klubbens medlemmer vil stille opp, unge som godt voksne. Vi jobber for å få både politikere og personer fra helsevesenet i alle kommuner, som snart blir til Lindesnes, til å delta sånn at vi får til en dialog mellom kommunen og forbund/golfklubb. Det arbeidet er vi godt i gang med og vi tror derfor at vi kan få til en fin dialog som kanskje vil resultere i at man forstår at det å få folk i gang med golf kan spare samfunnet for store beløp.

Dersom noen har noen gode ideer rundt dette så vær snill å ta kontakt. Vi har forsøkt å få vår lokale minister til å holde seg i Mandal

den 29. august, men det er vanskelig. Det svares at hun er opptatt på annet hold den dagen, men …………….

John J.