Elisabeth Thomassen Elisabeth Thomassen

Endelig var dagen der, da 17 damer fra Mandal golfklubb reiste til Lofoten

Golfdamer på tur til Lofoten
Vi blir møtt på Evenes
Bleik golfbane. Legg merke til trallene som ligger strødd. Mye vind.
Bleik
Hurtigruta
Inn Trollfjorden. Her var det trangt.
På Lofotfiske
Storfiskerne
Lofoten links
Vi spiller oss inn i solnedgangen.
Lofoten links
Buenesstranda.
Buenesstranda
Reine.
På hytta til Sissel og Jorunn.
Vinnerlaget, Anne, Mariann og Elisabeth.
Anne Rita vant turneringa.
Mirjam ble nr to.
Nr tre ble Aud Tove.
Tusen, tusen takk, Jorunn og Sissel.
Golfdamer på tur til Lofoten Vi blir møtt på Evenes Bleik golfbane. Legg merke til trallene som ligger strødd. Mye vind. Bleik Hurtigruta Inn Trollfjorden. Her var det trangt. På Lofotfiske Storfiskerne Lofoten links Lofoten links Vi spiller oss inn i solnedgangen. Lofoten links Buenesstranda. Buenesstranda Reine. På hytta til Sissel og Jorunn. Vinnerlaget, Anne, Mariann og Elisabeth. Anne Rita vant turneringa. Mirjam ble nr to. Nr tre ble Aud Tove. Tusen, tusen takk, Jorunn og Sissel.

Etter to års planlegging kom endelig dagen da 17 damer reiste til Lofoten. Alle møttes på Sissel og Jorunns hytte i Løddingen, på lørdagen. Der fikk vi servert brokkolisalat med hvalkjøtt. Etterpå satte vi kursen mot Bleik i Vesterålen. Der bodde vi i rorbuer på stranda.

Søndag spilte vi golf på Bleik Golfstrømbane. En fin bane men det blåste stiv kuling, så vi hadde problemer med å holde trallene oppreist og ballene gikk så absolutt ikke der vi hadde tenkt. Etter runden gikk noen en tur i fjellet, til Måtind. En fantastisk flott tur. Om kvelden samlet vi oss i en leilighet og spiste elggryte som Sissel og Jorunn hadde laget.  Nydelig.

Mandag kjørte vi til Stokmarknes og tok hurtigruta til Svolvær. En flott 3,5 timers båttur med spektakulær natur. Etter ca 10 minutters kjøring fra Svolvær, kom vi til Nyvågar rorbuer. Et flott plass rett i havkanten. Der spiste vi spekemat, kjeks og ost. Et herremåltid.

Tirsdag var det klart for fisketur. Dette var også en stor naturopplevelse.  Anne Rita og Jorunn sørget for fisk til fiskesuppe. Det ble to store torsk, 3 og 4 kilo og en stor sei. Fiskesuppa ble himmelsk. Etter at den var fortært gikk turen til Lofoten links. En knallfin bane helt nede i fjæresteinen. Klokka ble 23.30 før spillet var ferdig og vi fikk sett sola som gikk ned i sjøen.

Onsdag spilte vi igjen Lofoten links. Første dag av turnering over to dager. Fantastisk vær, sol fra skyfri himmel og lite vind. Etter runden kjørte vi til Nusfjord, der skulle vi overnatte i to netter.

Torsdag kjørte vi til Reine og tok ferge til Vindstad. Derfra gikk vi over et fjell til Buenesstranda. Ei flott strand som var like bred som den var lang. Noen var tøffe nok til å ta seg et bad, men det så ikke varmt ut. Etterpå tok vi en kjøretur til Å. Der tuslet vi litt rundt før vi kjørte tilbake til Nusvik og spiste et fantastisk måltid på restauranten der.

Fredag kjørte vi tilbake til Lofoten links og spilte andre dag av turneringa. I tillegg til stablefordturnering ble beste score pr hull i flighten notert. Det var Anne, Mariann og Elisabeth som vant lagkonkurransen. Turneringa over 2 dager var det Anne Rita som vant med 66 poeng. Mirjam ble nummer 2 med 62 poeng  og på tredje plass kom Aud Tove med 60 poeng.

Må også si noe om været En formiddag var det overskyet, ellers har vi hatt sol fra skyfri himmel. Litt vind, men hva gjør vel det.

Nå er det bare å takke for en fantastisk fin tur med en super gjeng. Vi har kost oss masse..

Tusen millioner takk til Sissel og Jorunn som har organisert det hele. Litt av en logistikk, og alt gikk på skinner. Vi er dere evig takknemlige.   Dette blir et minne for livet.