Alf Skagestad Alf Skagestad

Klubb Junior 03.06.2019

Besøk av håndball-juniorer til alternativ trening på MGK

Mandag var Holum G16 håndball invitert til MGK for alternativ trening sammen med våre juniorer

Håpefulle håndballspillere på sitt første møte med MGK (foto: Alf S)
Espen gir kyndige råd om grep og basic golfsving (foto: Alf S)
Introduksjon til putting (foto: Alf S)
Håpefulle håndballspillere på sitt første møte med MGK (foto: Alf S) Espen gir kyndige råd om grep og basic golfsving (foto: Alf S) Bjørn (en av våre etablerte juniorer) viser kraftfull sving til måpende gjester (foto: Alf S) Introduksjon til putting (foto: Alf S) Tradisjonen tro avsluttes det med Knokk. Konkurranseinstinktet er absolutt tilstede. (foto: Alf S)

Mandag mønstret forventningsfulle hånballspillere fra Holum til alternativ trening sammen med de eldste juniorene våre.

Det var noen forventningsfulle ungdommer som møtte oss utenfor klubbhuset. Tanken var å gi dem en introduksjon til golfen, og gi dem en alternativ trening i en ny idrettsgren.

Først gav vi dem en rask sikkerhetsintroduksjon mht hvordan vikeplikten virker på rangen slik at vi ikke fikk noen utilsiktede kuler i panna eller manglende fortenner :-)

Innsatsviljen og lærevilligheten var upåklagelig, og det var lett å se at vi hadde med idrettsfolk å gjøre med. De var mektig imponert over våre juniorer som bunna rangen så det smalt. Etterhvert var det ikke enkelt å få dem til å avslutte range-økten for å gå videre til puttetrening. "...bare ein té..." ble det tryglet om når økta var over.

Deretter ble resten av økta brukt på putting foran klubbhuset. Som tradisjonen tro ble det avsluttet med et par runder med Knokk. Her var det enkelt å se at vi hadde med idrettsfolk å gjøre. Konkurranseinstinktet lå tett utenpå hele gjengen, og alle engasjerte seg masksimalt.

Håper at dere hadde en fin stund hos oss på klubben, og ønsker dere alle hjertelig velkommen tilbake når som helst.

- Juniorkomiteen