Klubb Bane 01.04.2020

Banen åpen for spill med begrensninger fra 2. april

Det er viktig at alle som skal spille MÅ melde seg inn via Golfbox før de kommer til banen. En kan ikke ha opphoping på banen. Dersom du skal spille 18 hull må begge rundene bestilles. Det er meget viktig at vi følger de regler som er satt.

Grønt lys for golf igjen. (skjermdump Norsk Golf)

Alle som har betalt årets kontingent og har spillerett har fri tilgang.  Alle andre må betale greenfee via Vipps nr 103085

Det kommer melding til alle medlemmer angående dette i løpet av kvelden.

RETNINGSLINJER FOR Å BEGRENSE KORONASMITTE VED BRUK AV GOLFANLEGG:

1: FØR SPILL

* Ikke besøk golfanlegget dersom du har symptomer på smitte. Dette gjelder også generelle symptomer på forkjølelse.

* Følg generelle råd og retningslinjer gitt av helsemyndighetene, og av den kommune hvor golfanlegget er.

* Ingen organisert gruppeaktivitet. Unngå samkjøring til banen.

* Unngå å komme til golfanlegget for tidlig for å unngå ansamlinger av mennesker.

* Trallerom, toaletter og garderober er stengt.

* Ingen bruk av golfbiler eller utleietraller.

* Kafé/restaurant holdes stengt inntil videre.

* I proshop følges myndighetenes retningslinjer for butikker.  Unngå kontanter, bruk helst kontantløs betaling eller kort.

* Det oppfordres til først og fremst å spille sammen med personer man kjenner/føler seg trygge med i den nærmeste perioden fremover.

2: UNDER SPILL

* Hold avstand til hverandre. Minimum 2 m under hele runden anbefales.

* Bruk bare dine egne pegger − ta ødelagte pegger med hjem.

* Bruk og berør bare dine egne golfballer.

* Golfhansker kan også infiseres ved berøring av andre gjenstander.

* Ikke lån noe utstyr fra andre spillere − hverken køller, blyanter,     avstandsmålere eller annet.

* La alltid flagget stå i hullet.

* Det tilrettelegges for at ballen ikke går ned i hullet − slik at ballen blir liggende «oppå» hullet, og kan fjernes uten kontakt med hull- kant og -kopp.

* «Gi» putter for å unngå kontakt med hull og hullkant. Ingen ballvaskere på banen.

* Ingen raker i bunkere. «Rak» så godt du kan med skoen eller golfkøllen.

* Søppeldunker benyttes ikke. Ta med søppel hjem.

* Merkestaker flyttes/berøres ikke, men behandles som «uflyttbar hindring» og gir fridropp.

* Toaletter på banen er stengt. Vannkraner på banen er stengt. Ingen «high-fives» eller berøringer.

3: ETTER SPILL

* Ikke ta hverandre i hånden for å takke for spillet.

* Ikke bytt eller signér scorekort.

* Ingen rengjøring av sko ved bruk av høytrykkpistol, eller børster.

* Opphold på klubbhuset gjøres så kort som mulig etter spill.

* Ingen ansamling av mennesker.

* Vær oppmerksom på å holde avstand til andre på offentlige områder som parkeringsplass etc.

* Merk at retningslinjene gjør at spillet avviker fra golfreglene. Rundene er således ikke handicaptellende, og score skal derfor ikke registreres i Golfbox.

Link til Norsk Golf