Alf Skagestad Alf Skagestad

Klubb Bane 02.09.2018

Åpen familiedag avholdt på Mandal Golfklubb søndag

Et lite knippe nysgjerrige mandalitter tok turen på MGK søndag der vi avholdt en åpen familiedag. Været var praktfullt, og banen samt treningsfelt viste seg på sitt beste for gjestene våre.

Et fint knippe golfere - både erfarne og ferske
Formann Rune ønsker velkommen til klubben og til åpen dag på MGK
Skal tidlig krøkes om god golfer skal bli
Full aktivitet på nærspillsområdet
Full kontroll i svingen
Espen instruerer i god chippe-teknikk
Mye bra chipping på feltet
Gøy med bunkerslag - ikke lenge før teknikken satt
Moro å slå langt på rangen
Et fint knippe golfere - både erfarne og ferske Formann Rune ønsker velkommen til klubben og til åpen dag på MGK Skal tidlig krøkes om god golfer skal bli Full aktivitet på nærspillsområdet Full kontroll i svingen Espen instruerer i god chippe-teknikk Mye bra chipping på feltet Gøy med bunkerslag - ikke lenge før teknikken satt En velfortjent is og pause halvveis, mens Espen forteller litt om de forskjellige køllene i bagen og bruksområder Masse god putting, og som seg hør og bør avsluttes seansen med en omgang med Knokk Moro å slå langt på rangen

Det var forventningsfulle medlemmer av Juniorkomite og Styret som rigget til åpen familiedag på MGK søndag. Man hadde lagt litt energi i å spre invitasjon via flyers i postkasser og i butikker med invitasjon, og samtidig var dette delt på sosiale medier av klubbens medlemmer.

Da klokka runda tolv og alle stasjonene på treningsfeltene var satt opp og bemannet kom det noen få forventningsfulle mandalitter som hadde lyst til å dele denne dagen med oss, og bli kjent med tilbudet MGK kunne tilby dem.

Oppe på vårt flotte nye nærspillsområde tok Styreformann Rune Svennevik i mot de besøkende og ønsket dem velkommen til klubben vår. Han presiserte at det er fullt mulig for byens inbyggere å benytte nærspillsområdet som en hvilken som helst annen ballbinge i byen. Utstyr kan lånes fra klubben.

Deretter ble det gitt litt videre informasjon om hva vi hadde tenkt å bruke de par-tre timene vi hadde satt av til denne begivenheten. Det ble startet opp med chipping og bunkerslag på nærspillsområdet der alle fikk prøve seg på litt chipping på blink for å kunne vinne is. Samtlige deltakere kvalifiserte seg til is, og denne ble nydt på klubbens terasse mens vi samlet ny energi til å ta for oss putting og range.

Putteteknikken ble prøvd ut, og den økten ble avsluttet med et par gode runder med 'Knokk', Her ble det en lattermild og konkuransepreget familie-happening som slo an. Deltakerne strålte om kapp med solen på puttegreenen og det ble mang en hyggelig kommentar fra de faste medlemmene som gikk forbi oss til utslag på tee 1.

Opplegget ble avsluttet med litt innføring i lange slag på rangen. Her ble det slått og slått inntil den ene etter den andre måtte forlate matta med ømme skuldre og trette armer. Ikke akkurat noe hvilehjem med tre timer sammenhengende golftrening :-)

Takk for en aldeles fortreffelig dag med koselig besøk av nyskjerrige folk som vurderer å starte med golf som en familieaktivitet, og takk til medlemmer som gjorde dette mulig å gjennomføre.
Varmt velkommen tilbake til Mandal Golfklubb - et godt sted å være!